Grudzień, 2012

Biegówki w lasach podkowiańskich

Środa, 12 grudnia 2012 | dodano: 31.12.2012 | Rower: | temp -3.0˚ dst0.00/0.00km w01:23h avg0.00kmh vmax0.00kmh HR 135/155

Mrozu dużego nie ma, ale mam nadzieję, że uda się pobiegać w lasach podkowiańskich. Po pracy wracam szybko i wsiadam w auto, dojeżdżam do Podkowy - lekki mrozek daje nadzieje. Czołówka na głowę i do lasu:)

Początek obiecujący, ale później robi się słabo. Warunki jednak nie są zadowalające, sporo korzeni, piachu i połamanych gałęzi. Szukam więcej śniegu w bocznych, mniej uczęszczanych ścieżkach. Jest ok. W pewnym momencie spotkałem na swojej drodze dziki - nie ukrywam, że najadłem się strachu. Udało się jednak rozejść w spokoju:) Jednak towarzystwo na takim treningu się przydaje;)

Kategoria Narty Biegowe, Teren

Zimowy KPN

Niedziela, 9 grudnia 2012 | dodano: 31.12.2012 | Rower:Giant XTC | temp -8.0˚ dst25.80/25.80km w01:50h avg14.07kmh vmax26.60kmh HR 141/170

Śniegu dopadało, ale niewiele. Wybieram rower, z dojazdem samochodem do KPN. Wybrałem się dosyć późno. W lesie ku mojemu zdziwieniu śniegu jednak więcej niż w Podkowie. Spokojnie kręcę w stronę Ławskiej.

Chwilę po zjechaniu na zielony szlak, widzę przed sobą kogoś na rowerze w niebieskich ciuchach - to nie może być kto inny jak Jarek;) Kręcimy więc dalej razem. Jedziemy przez górne błota do Zaborowa Leśnego. Od razu tempo inne i robi się cieplej:)

Dalej zielonym do Karczmiska, gdzie mijamy sporo narciarzy - w tej części lasu warunki znośne. Żegnam się z Jarkiem - czas powoli wracać. Powrót opłotkami do Pomnika Powstańców i skrótem do Ławskiej. Las zimą jest piękny!

Stąd już jedyną drogą do Zaborowa. Po drodze jeszcze spotkałem Ewę z airbike.pl, chwilę pogadaliśmy, ale szybko zmarzłem i pomknąłem do samochodu.

Kategoria 000-050, KPN, Teren, W towarzystwie, XTC

Czy są warunki na narty?

Sobota, 8 grudnia 2012 | dodano: 08.12.2012 | Rower:Giant XTC | temp -7.0˚ dst25.52/3.00km wh avgkmh vmax31.50kmh HR 135/166

Wczoraj i w nocy popadało, temperatura spadła wyraźnie poniżej 0*. Pytanie z tytułu towarzyszyło mi w drodze do Podkowy Leśnej. Ślady biegowek są, ale warunki, bardzo marne zresztą, są tylko na ubitych ścieżkach, choć i tam wyłażą liście i patyki. Wszędzie, gdzie w lecie jest piasek, często rozkopany przesz koniarzy (moich ulubionych) warunków póki co nie ma. Jeśli w nocy dopada drugie tyle śniegu, to będzie ok. Niestety nie zanosi się na to.

Zimno, w lesie jeszcze nie najgorzej, ale po asfaltach robi się naprawdę szybko zimno, w dłonie. Może jakieś chemiczne ogrzewacze czas wypróbować?

Kategoria 000-050, XTC

Siłownia AA (8)

Czwartek, 6 grudnia 2012 | dodano: 07.12.2012 | Rower: | temp ˚ dst0.00/0.00km wh avgkmh vmax0.00kmh HR /

Późny trening AA. Mniej ludzi niż zwykle, od razu chce się ćwiczyć. Po treningu sauna - dla relaksu ciała i umysłu..

Kategoria Inne sporty, Siłownia

Siłownia AA (7)

Wtorek, 4 grudnia 2012 | dodano: 07.12.2012 | Rower: | temp ˚ dst0.00/0.00km wh avgkmh vmax0.00kmh HR /

Pełno ludzi i kompletny brak ochoty na trening przez sprawy osobiste. Mimo to zrobiłem komplet ćwiczeń AA.

Kategoria Inne sporty, Siłownia

Test elektryki..

Niedziela, 2 grudnia 2012 | dodano: 07.12.2012 | Rower:Giant XTC | temp 2.5˚ dst34.68/9.00km wh avgkmh vmax31.10kmh HR 130/160

Elektronika wkracza do świata rowerów. Elektrycznie sterowane przerzutki, manetki amortyzatorów. Nie mogę być gorszy;) Po wczorajszym zmarznięciu postanowiłem wypróbować nowy nabytek - podgrzewane elektrycznie wkładki do butów. Bajer:) Na pewno przyda się, kiedy pogoda naprawdę zrobi się zimowa. Choć rano kałuże złapał lód, to nie było jednak bardzo zimno.

Wczoraj o zakup kompletu wkładek poprosił mnie również Watson. Wypada więc dostarczyć towar do rąk wlasnych. Każda motywacja do treningu jest dobra;)

Asfaltami do Leszna. Wietrznie i chłodno. Powrót przez las do Zaborowa. To chyba ostatnia okazja na jesienne warunki w lesie..

Wkładki przejdą prawdziwy test dopiero przy większych mrozach i dłuższych treningach. Przydałyby się jeszcze ogrzewane rękawiczki:)

Elementy treningu szybkościowego, czyli technika pedałowania - izolowanie nogi i sprinty na kadencji.

Kategoria 000-050, KPN, XTC

Teamowy KPN z łosiem

Sobota, 1 grudnia 2012 | dodano: 07.12.2012 | Rower:Giant XTC | temp 2.5˚ dst52.86/27.00km w02:46h avg19.11kmh vmax35.10kmh HR 136/163

Podobnie jak przed tygodniem, umawiamy się na teamowy trening, zbiórka w Płochocinie o 8:30. Sporo chłodniej niż przed tygodniem - tym razem zimowe ciuchy na pewno się przydadzą. Jest Ula z Tomkiem i Romek. Jedziemy do Zaborowa.

W Zaborowie telefon od Damiana - umawiamy się przy leśniczówce Debły. Spotykamy się nieco wcześniej. Damian jest z Piotrem Watsonem - miło w końcu poznać:) Jedziemy przez Debły i Ławską Górę. Ula dyktuje tempo i od razu tętno rośnie;)

Ktoś wypatruje leżącego nieopodal szlaku łosia. Wygląda na chorego. Damian chce dzwonić do KPN po pomoc, ale łoś w tym czasie po prostu wstaje, najnormalniej nie chciało mu się uciekać przed nami;)

Jedziemy dalej zaliczając górki przed zielonym. Pilnuję się, żeby tempo nie rosło za mocno, co nie jest łatwe:)

Co chwilę wychodzi słoneczko, które jednak powoli zaczyna kierować się w dół..

Odprowadzamy Ulę i Tomka do Sierakowa i skrótami docieramy do Lipkowa. Stąd już doskonale znanym niebieskim. Robi mi się chłodno, a za chwilę wręcz zimno. Dziwne, mam grube rękawiczki. To prawdopodobnie wina cienkich, lycrowych ocieplaczy na buty... Przed Budami rozdzielamy się i razem z Romkiem jedziemy do domu przez Borzęcin.