Przełęcz Karkonoska (1198 m n.p.m.)

Poniedziałek, 13 czerwca 2011 | dodano: 14.06.2011 | Rower:Giant XTC | temp 20.0˚ dst35.75/6.75km w02:20h avg15.32kmh vmax75.20kmh HR 135/168

W ramach rozjazdu po maratonie zaplanowaliśmy sobie wjazd na Przełęcz Karkonoską:) Wyjazd po 10 i kierunek Borowice. Z drogi Sudeckiej odbiliśmy zielonym szlakiem w kierunku Przesieki. Po drodze zatrzymaliśmy się przy przepięknym wodospadzie Podgórnej.

Z Przesieki zaczynamy podjazd. Nie pamiętam dokładnie jakie ma "parametry", ale wiem, że nie będzie lekko;) Do parkingu przy Sudeckiej Drodze jest ok, bez większych problemów, ale to dopiero początek. Od parkingu czeka na nas 4km ciężkiego podjazdu. Prowadzi Paweł, ja próbuję go gonić, a za nami Kazik i Jarek. Staram się jechać na 100%, tętno na poziomie 140-150 i odcina mi oddech - efekt wczorajszego maratonu. Walkę z % umilają napisy na asfalcie:)

Zatrzymaliśmy się z Paweł tylko w tym jednym miejscu. Dalej próbowałem go gonić, ale na przełęcz wjechał kilkadziesiąt sekund przede mną. Po wjechaniu na "szczyt" byłem zadowolony, ale jednocześnie strasznie zmęczony. Nie siedzieliśmy tam długo, bo zrobiła się naprawdę zimno. Zaczynamy zjazdy. Trzeba uważać, bo asfalt jest miejscami w kiepskim stanie - chwila nieuwagi i można wylądować na drzewach;) Mimo to jedziemy bardzo szybko. Na parking dojeżdżam jako ostatni, zjeżdżam dalej do Przesieki osiągając po drodze 75kmh! W Przesiece okazuje się, że chłopaki pojechali od parkingu Drogą Sudecką. Czeka mnie samotny powrót, bo nie chcę podjeżdżać jeszcze raz;)

Ruszam żółtym szlakiem przy wodospadzie Podgórnej do Drogi Sudeckiej i dalej szlakiem rowerowym ER2 przez Borowice i lasem do Raszkowa. Dalej już asfaltami do Karpacza. Mocny ten rozjazd;)

Wyjazd do Karpacza bardzo udany. Karkonosze są piękne, nie brakuje kapitalnych widoków, jak i wymagających tras MTB. Niesmak pozostawia mi jedynie zupełnie nieudany maraton. Za rok rewanż :)