Reanimacja ścigacza

Wtorek, 17 maja 2011 | dodano: 17.05.2011 | Rower:Kross A6 | temp 15.0˚ dst33.50/0.00km w01:15h avg26.80kmh vmax46.80kmh HR 138/165

Drugi dzień staram się doprowadzić rower do ładu po niedzielnym maratonie. Rozebrałem rower na części pierwsze - błoto było wszędzie! Nawet pod łożyskami sterów, suport był dosłownie zapchany błotem, z rury sterowej wyciągnąłem całą kępę trawy:D Po umyciu i rozebraniu roweru okazało się, że muszę:
- wymienić okładziny w tylnym hamulcu, w przednim wytrzymały - te z przedniego przełożyłem do tylnego, a w przednim zamontowałem zapasowe kupione przed maratonem. Przy okazji znalazłem przyczynę wiecznych problemów z wyregulowaniem tylnego hamulca - wystarczyło podłożyć dwie podkładeczki między adapter, a ramę.
- wymienić jedno łożysko suportu - zupełnie się nie kręciło. Co ciekawe, po wybiciu łożyska z miski, zaczęło działać. Dowiedziałem się później, że Damian miał podobnie. Zastanawiam się tylko, po co wymieniałem łożyska przed maratonem;)
- rozebrać, wyczyścić i nasmarować tylną piastę - mimo to koło nadal kręci się z oporem, będę musiał rozebrać też bębenek. Co ciekawe przednia piasta (XT) jest w idealnym stanie. Niby uszczelnienie jest proste, ale jak widać - działa.
- w końcu co naturalne, wymienić pancerze. Przedni przerzutka działa znośnie, poczekam, jednak blokada Reby i tylna przerzutka zupełnie odmówiły współpracy. Postanowiłem zrealizować pomysł, na który wpadłem już kilka tygodni temu. Niskim kosztem spróbowałem zrobić zamknięty układ - potrzebowałem tylko zwykłego pancerza, końcówek uszczelnianych z zestawu XTR oraz rurki termokurczliwej (koszt to całe 1pln za 1,5m) oraz zapalniczki.

Standardowe uszczelnienie w zestawie XTR to specjalne końcówki i gumowa osłona:
Gumkę zamieniłem na rurkę, oczywiście w kolorze czarnym:) Po podgrzaniu na końcach, system się uszczelnia (mam nadzieję) i będzie niewrażliwy na złe warunki (oby!):


Niestety licznika nie udało się reanimować, dobrze, że mam drugi taki sam w zapasie;)
-----------------------
Wieczorkiem podjechałem do Sabiny i Damiana oddać im pożyczone w zeszłym tygodniu lampy i bluzę. Od maratonu czułem się fatalnie, jednak po tym, jak wsiadłem na rower i przekręciłem pierwsze kilometry - odżyłem:)


Kategoria 000-050, Kross A6


komentarze
tomek | 06:19 środa, 25 maja 2011 | linkuj W każdym sklepie elektrycznym, markecie typu obi czy praktiker. Warto dokupić do tego uszczelniane końcówki na pancerze:
http://velo.pl/produkty/?m=1&pk=%&id=1407

Zakładasz takie końcówki na pancerz, wkładasz to w przelotki, na kołnierz nasuwasz rurkę i podgrzewasz, żeby uszczelnić. Na razie taki system nie upośledza pracy przerzutki. Testu w błocie jeszcze nie było, ale wygląda solidnie.
Ksiegowy
| 21:02 wtorek, 24 maja 2011 | linkuj napisz gdzie nabyłeś owe rurki termokurczliwe i czy maja one jakąś nazwe konkretną?:D muszę do ładu doprowadzić swoje biegi tylnej przerzutki.... syf niemiłosierny a 2 -3 razy w sezonie zmieniać nie chce, jeżdżę w każdą pogodę więc być może to pomoże. pozdro
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa edzie
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]