Spacer po śnieżnym KPN

Sobota, 19 lutego 2011 | dodano: 19.02.2011 | Rower:Giant XTC | temp -2.0˚ dst50.55/29.60km w02:52h avg17.63kmh vmax31.90kmh HR 137/171

Przez noc napadało sporo śniegu, ale nie byłem przekonany, czy to wystarczy na biegówki i wybrałem rower. Długo się zbierałem i wyjechałem dopiero o 13. Miałem jechać do Podkowy pokręcić się godzinkę-dwie po lesie i wrócić. Wyjechałem z domu i po trzech kilometrach zorientowałem się, że jadę w stronę KPN - ups;) No to jedziemy. Do lasu wjeżdżam w Zaborowie i ku mojemu zdziwieniu jest masa śniegu. Naprawdę nie przypuszczałem, że aż tyle napadało. Nie jest lekko jechać, szczególnie po wydeptanych odcinkach i zamarzniętych koleinach. Kieruję się w stronę Roztoki. Przed Ławską spuszczam powietrze z obu kół - od teraz jest zdecydowanie lepiej, Rocket Ron ma niesamowitą przyczepność. Niestety tylko na przednim kole mam tą oponę - z tyłu myszkuje sfatygowany już Racing Ralph. Nawet najmniejszy podjazd to walka o przyczepność;) Cały czas powoli prószy śnieg, w lesie jest niesamowicie cicho i spokojnie, wspaniały klimat.

Droga do Ławskiej © ktone

Dojeżdżam sprawnie do Roztoki i wjeżdżam na czerwony. Pierwszą górkę objeżdżam bokiem, dalej już dałem radę. W Łubcu robię postój i jem dwa banany. Dalej żółtym w stronę Leszna, jedzie mi się świetnie, dawno już nie miałem takiej radochy:) W międzyczasie opad się nasila i zanim dojechałem do Leszna śnieg pada już konkretnie. Odbijam jeszcze na krótką rundkę niebieskim - dalej przecinką w stronę Julinka i znowu singlem do Leszna.
Gdzieś w KPN © ktone

Przekraczam szosę i dalej lasem w stronę Zaborowa. Zaczyna się robić coraz bardziej zimowo, szlak na tym odcinku jest "dziewiczy" - to dobrze, bo najlepiej mi się dziś jedzie po świeżym śniegu. W Zaborówku wyjeżdżam na asfalt i jadę prosto do domu przez Radzików i Kopytów. Drogi pokryte są warstwą śniegu, cały czas sypie - jutro narty?

Dawno już nie miałem takiej frajdy z jazdy rowerem - jazda po śniegu jest kapitalna, przy okazji to świetny trening kontroli roweru;) Dochodzą do tego doznania estetyczne - las w takich warunkach jest piękny.